• 1
  • 2

CHIŃCZYK BIEGANY

Cała gra polega na zapamiętywaniu kodów i odpowiadanie na pytania prowadzącego. Cała drużyna podzielona na mniejsze ekipy 4-6 osobowe. Każda z nich ma swój pionek [klucze, kamień, kolczyk itp.], którego przesuwają po planszy. Kulają kostką do gry i o tyle pól do przodu się przesuwają. Szukają przyporządkowanej kartki z kodem do numeru tego pola. Całą ekipą zapamiętują kod i wracają do prowadzącego, któremu mówią kod. Jeśli powiedzą dobrze to dostają pytanie. Odpowiedzi też są rozwieszone po pomieszczeniu. Jeśli jednak powiedzą źle kod wracają się i zapamiętują jeszcze raz, aż do skutku.

Tłumaczenie propozycji WAGGGS dotyczącej Milenijnego Celu Rozwoju 8. Propozycja składa się z instrukcji-poradnika oraz planszy do gry. Uczestnicy dzięki propozycji mogą zodbyć wiedzę na temat WAGGGGS, historii Dnia Myśli Braterskiej oraz Milenijnych Celów Rozwoju. Ostatni Milenijny Cel Rozwoju 8 zwraca uwagę na znaczenie partnerstw, które powinny się tworzyć w celu podejmowania działań na rzecz innych ludzi.
(Klikając w plansze przejdziesz do cbp.zhp.pl, gdzie możesz pobrać planszę oraz instrukcję)

Marzenie o dorobku instruktorskim Związku Harcerstwa Polskiego zebranym w jednym, łatwo dostępnym miejscu było kamieniem węgielnym powołania w listopadzie 2012 roku Wydziału Inspiracji i Poradnictwa Głównej Kwatery ZHP. Centralny Bank Pomysłów jest platformą, do której trafiają godne polecenia materiały wypracowywane na wszystkich szczeblach harcerskiej struktury.

 

 

CBP zbiera wszelkiego rodzaju materiały, które mogą stać się inspiracją dla innych członków ZHP, w tym: konspekty programowe (konspekty zbiórek; scenariusze gier terenowych, miejskich i planszowych; teksty piosenek i pląsów) oraz kształceniowe, programy/plany (kursów, biwaków, obozów; programy pracy drużyny, zastępu itp.), propozycje programowe (regionalne i centralne), a także poradniki i artykuły. Słowem - wszystko, co może się przydać. 

 

CENTRALNY BANK POMYSŁÓW

Druhno Drużynowa! Druhu Drużynowy!


Przed Tobą poradnik na temat ważnej części pracy Twojej drużyny – naboru. Nabór to przecież nie tylko Twoja wizyta w szkole czy rozwieszenie plakatów, lecz proces, którego zaplanowanie i dobre przygotowanie gwarantuje sukces działania Waszego zespołu w czasie najbliższego roku, a nawet lat. Poradnik podzielony jest na cztery działy. Pierwszy to przygotowania. Dowiesz się, nad czym należy się zastanowić i od czego zacząć akcję naborową. Drugi dotyczy konkretnych, bardzo różnorodnych pomysłów na nabór dla wszystkich grup metodycznych. Trzecia część to opis działań drużyny po akcji naborowej. Czwarta to linki do materiałów, które możesz wykorzystać do zorganizowania naboru. Zwróć uwagę na wyróżnienia – pomarańczowe kropki sygnalizują ważne informacje, w zielonych ramkach zamieściliśmy opisy konkretnych i autentycznych akcji naborowych.

 

Cały zespół redakcyjny życzy Ci powodzenia!

hm. Anna Pospieszna


Poradnik znajdziecie tutaj ---> Wrześniowe poruszenie

1 % dla Hufca Ostrów
w 2013 roku:

7.864,39 zł

 

2012 r. - 6.570,90 zł
2011 r. - 6.636,90 zł
2010 r. - 9.767,00 zł
2009 r. - 7.210,20 zł
2008 r. - 3.136,70 zł
2007 r. - 2.938,25 zł
2006 r. - 3.437,30 zł
2005 r. - 2.408,47 zł
2004 r. - 1.882,56 zł

Partnerzy



 

World Scout Jamboree

Kontakt

Komenda Hufca ZHP Ostrów Wielkopolski
ul. Staszica 1, 63-400 Ostrów Wielkopolski, Polska
tel. +48 62 736-55-84,
NIP: 778-14-40-251,
BZ WBK 63 1090 1160 0000 0000 1600 9491

Dane do faktury :
ZHP Chorągiew Wielkopolska
ul. św. Marcin 80/82
61-809 Poznań
NIP 778-144-02-51